...seandainya ibubapamu marah padamu kerana kesilapan yang dilakukan olehmu, maka marahnya ibubapamu adalah bagaikan baja bagi tanam tanaman....

Monday, December 28, 2009

Diambang 2010... perlukah semuanya baru?

Menjelang tahun baru rata-rata maknusiawi penghuni alam dunia fana ini mengetus-getus suatu yang BAHARU.. seperti azam baru, kehidupan baru dan sebagainya yang baru-baru. Begitulah adat manusia penghuni dunia.

Tapi sebenarnya tiada apa yang baru, semuanya kitaran ulangan yang lama.. tapi manusia akhir zaman yang cetek fikiran, dibelenggu sikap malas dan diselaputi rasa megah dan bangga akan kehebatan diri sendiri merasakan ia seolah-olah baru begitulah..

Dongaklah kepala ke langit (langit dunia) lihat puas-puas langit itu... langit itu sebenarnya telah terlalu lama terbentang, tundukkan kepala pandang puas-puas bumi yang di injak dengan telapak kaki... bumi ini juga telah terlalu lama ada di situ. Pergi pula ke pantai dan lihat lautan puas-puas... laut itu juga telah terlalu lama wujud di situ.... kalau semuanya lama, apa pula yang baru?

Tak mengapalah. Biarlah dunia ini ceria walau sebenarnya usia dunia sudah semakin tua dan semakin hampir menuju kemusnahan yang sering disebut-sebut sebagai hari kiamat..

Untuk tahun baru ini saya tidaklah ghairah memburu atau mencanai suatu yang baru!

Blog ini? Memang tiada yang baru dari sudut setting, layout dan monetise. Tapi POSTINGnya dijanjikan baru dari sudut pengisian dan cernaan pada khalayak sasarannya...

[]

No comments: