...seandainya ibubapamu marah padamu kerana kesilapan yang dilakukan olehmu, maka marahnya ibubapamu adalah bagaikan baja bagi tanam tanaman....

Monday, June 9, 2008

Mengimbas Era Perang Dingin dengan Iklim Politik Kita

Khabarnya pakatan sulit (conspiracy) CIA dan NAZI mewarnai dan menyerlahkan mood perang dingin. Era itu seluruh dunia jadi gelisah, bimbang dan tak keruan. Kisahnya 90% maklumat perisikan pakatan itu adalah palsu, hanya 10% sahaja yang betul sedang kos perisikan itu menelan belanja berjuta-juta dollar! Yang mengaut semua keuntungan itu khabarnya adalah kalangan anggota perisikan NAZI yang diibaratkan GERGAJI MATA DUA.

Saya bimbang juga politik kita setelah keputusan Pilihan Raya Umum Ke-12 seiras zaman Perang Dingin.

Sebab itu kita rakyat Malaysia harus bijak mengimbangi antara ilmu dan aplikasinya, berfikir dengan cekap dan berkesan,seterusnya mampu memilih Wakil Rakyat (YB) yang mempunyai integriti tinggi serta sentiasa bersikap jujur dan ikhlas dalam menunaikan tanggungjawabnya.

Untuk ini menjadi berkesan tontonlah slot siaran langsung dari Parlimen Malaysia ihsan RTM, meneliti setiap tindak-tanduk YB yang memanaskan kerusi Dewan Rakyat, melihat apa janji yang mereka buat waktu meraih undi khalayak dan apa yang mereka minat sangat usahakan dan laksanakan dalam tempoh 5 tahun mereka bergelar YB?

Jangan biarkan YB itu membuat kerja lama; asyik mengira elaun dan laba yang mereka terima, sebaliknya suruh mereka meneroka kerja baru untuk keuntungan dan kesejahteraan kita sebagai rakyat yang telah memilih dan mengundi mereka..

No comments: