...seandainya ibubapamu marah padamu kerana kesilapan yang dilakukan olehmu, maka marahnya ibubapamu adalah bagaikan baja bagi tanam tanaman....

Monday, January 23, 2012

Selamat Hari Lahir Sahabatku Azizah

[Bersama sahabat SMBT ~ kenangan indah kami REUNION 1 yang tetap diingatan]


Ketika mereka memilih SMUJ
kita berikrar memilih SMBT
lalu telah Tuhan rendahkan purnama dan matahari
untuk kita memahami silau dan cahaya kehidupan ini

SMBT rasa tak lengkap tanpa hadirmu
syukur kehadrat Allah yang mendatangkan sahabatku
kufikir ia tanda kasihNya menceria taman ilmu
susah ditafsir tapi itulah yang berlaku

Kuakui kau amat sederhana sahabatku
aku pertama kau beritahu, kau bakal jadi guru
kita berpisah bila aku memilih pra-u
kadangkala aku terharu mengenang bicaramu

Terasa terjaga dari kenangan sekolah lalu
hari ini hari lahirmu
di hening subuh aku berdoa
agar Allah melimpahkan kasihNya tak kunjung putus
buatmu sahabatku yang berhati tulus

Rakan tionghua menyambut tahun baru
tapi aku hanya mengingati ini tarikh lahirmu
dengan iringan doa
aku sujud pada Tuhan
yang menganugerahkan dikau wahai sahabatku

Selamat Hari Lahir
Semoga Allah swt mengasihimu



~~~~ooooOOOoooo~~~~


jalan-jalan di bandar Seremban
singgah sebentar pekan Sikamat
hanya ini dapat ku ucapkan
Selamat Ulangtahun untukmu sahabat...


[]

1 comment:

Jamilah said...

Selamat hari lahir sahabatku..moga panjang umur, dipermudahkan segala urusan..insyaAllah!!!