...seandainya ibubapamu marah padamu kerana kesilapan yang dilakukan olehmu, maka marahnya ibubapamu adalah bagaikan baja bagi tanam tanaman....

Tuesday, January 10, 2012

SELAMAT HARI LAHIR BABY AYAH...


09 Januari 2012, usia Nur Ramadhan tiba pada angka 15 tahun. Apa rencananya? Hari dilalui seperti biasa. Ya seperti biasa. Seperti hari-hari lain, doa sentiasa dipanjatkan ke hadrat Allah swt agar anakanda kami ini akan menjadi anak yang solehah. Diberi kefahaman agama dengan sebenarnya, dan sentiasa ditunjukkkan jalan yang benar. Selamanya. Doa yang juga dibaca setiapkali mencium dan mengucup ubun-ubunnya setiap selesai solat berjamaah.

Namun balik dari kerja saya beli “Yong Tau Foo”. Sebelum maghrib kami menikmatinya sebagai meraikan hari kelahiran anakanda. Lepas solat maghrib anakanda perlu dihantar ke kelas tusyen. Sebelum tidur anakanda perlu menyelesaikan tugasan rumah yang diberi guru di sekolah siang tadi…. (Ulangtahun kelahiran anakanda telah dimulai dengan aktiviti yang padat…)

Pada hari lahirmu ini, ayahanda teringat pada peristiwa-peristiwa sekitar kelahiranmu di Hospital Bersalin Kuala Lumpur. Pantas masa berlalu, sudah besar baby ayah tu!

Di hari lahirmu ini ayah berdoa agar anakanda akan terus menjadi anak yang soleh, dunia hingga akhirat. Pada masa manusia melihat pendidikan sekular sebagai sesuatu yang sangat diperlukan bagi "mencari peluang hidup cerah masa depan," aspek spiritual perlu diberi perhatian juga. Agama.

Ya Allah, berkatilah dan bahagiakanlah kehidupan Anakanda. Sesungguhnya kami mendidik anakanda semampunya, dan kami mendoakan yang terbaik daripada-Mu untuknya..Ameen.

[]

1 comment:

Nora_Aniza said...

selamat hari lahir.. semoga menjadi anak yg soleh sebagai saham akhirat kita. amin :-)