...seandainya ibubapamu marah padamu kerana kesilapan yang dilakukan olehmu, maka marahnya ibubapamu adalah bagaikan baja bagi tanam tanaman....

Monday, March 22, 2010

ASYIK


Fiqah nyanyi lagu Lady Gaga.. Acai dah lapar ya.. DikNoo pun ada, nak ikut juga ya.. Zeyrol pun tak mahu ketinggalan




ASYIK i

Seluruh tubuhku adalah derita
Sebab engkau mataku senantiasa bening tanpa sinar
Cekung dan layu
Fanalah tubuhku
hanya engkau tunggal semesta

Tak ada bekasku lagi
Apakah rindu dendamku ini
Jisimku telah hilang
Asyikku terkumpul ke dalamnya
Siapa merindumu lagi?

Sejak kurasa
Dalam hatiku api cinta menyala
terpandang syurga adalah suatu nista
Kalau syurga yang aku pandang
Engkau pun hilang
Bertukarlah syurga jadi neraka.






ASYIK ii

Karamlah aku dalam rindu
mencari engkau, mendekati kamu
dan telah tenggelam pula
kasih pertama
kasih kedua
kasih ketiga
kasih keempat
kasih kelima
kasih keenam
kasih ketujuh..

Kalau kukatakan bibirmu
itulah ibarat dari bibir pantai lautan
yang luas tidak tentu tepinya
dan jika aku katakan TIADA
tujuku ialah KAMU

Mari ke mari
Sebab engkau tidak akan mendapat insan laksana aku
Mana kecintaan sebagai aku, dalam hidup ini
Mari ke mari
Jangan kau habis umurmu dalam ragu-ragu

Engkau adalah lembah yang kering. Akulah hujan
Engkau adalah kota yang telah runtuh. Akulah pembangunan

Kalau tidak ada keikhlasan kamu atas aku
tidaklah kita akan merasa bahagia
keikhlasan adalah mutlak ibunya kebahagiaan
INILAH YANG SAMA-SAMA KITA NANTIKAN...

No comments: