...seandainya ibubapamu marah padamu kerana kesilapan yang dilakukan olehmu, maka marahnya ibubapamu adalah bagaikan baja bagi tanam tanaman....

Wednesday, November 11, 2009

Rahsia Sebenar Kunci Kehidupan


Masa saya berumur 6 tahun ayahanda selalu beritahu kunci kehidupan itu ialah kebahagiaan. Bila dah bersekolah, saya diuji dengan soalan nak jadi apa bila dewasa nanti. Saya pun tulislah jawapan "jadi bahagia". Mereka kata saya tak faham soalan yang diberi, dan saya pun balaslah mereka sebenarnya tak faham erti kehidupan.

(When I was 6 years old my dad always told me that happiness was the key of life. When I went to school, they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down "happy". They told me I didn’t understand the assignment and I told them they didn’t understand life.)


Artikel Berkaitan:
» Renung Sejenak Peranan Seorang Suami Atau Bapa
» Renung Sejenak Peranan Seorang Isteri Atau Ibu
» Anak Itu Anugerah Allah
» Rahsia Lima Garis Panduan Utama

Artikel Patut Dibaca Juga:
» Melaksanakan Hak Masing-masing Dengan Sempurna
» Jadikan Ugama Sebagai Panduan Dan Cara Hidup
» Jadikan Rumah Sebagai Syurga


=========================================================================================
PADA TEMAN-TEMAN BLOGGERS YANG MELAWAT BLOG INI, SILALAH TINGGALKAN SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR SAYA JUGA BOLEH MELAWAT BLOG KALIAN PULA…
[]

No comments: