...seandainya ibubapamu marah padamu kerana kesilapan yang dilakukan olehmu, maka marahnya ibubapamu adalah bagaikan baja bagi tanam tanaman....

Monday, October 12, 2009

Walimatulurus 2 Catatan 1

Jumaat minggu lepas (9/10/2009) ambil cuti sebab nak balik kampung. Paginya ke Sekolah AU Keramat Kuala Lumpur sebab uruskan permohonan anakanda untuk ke sekolah berasrama penuh. Kemudinnya uruskan bayaran bil-bil tertunggak sebab tertangguh kerana sambutan Aidilfitri. Selesai dua urusan hari dah menjelang jam 12.55 tengah hari, maka bergegas-gegas pula balik rumah untuk mandi dan ke masjid AU3 menunaikan solat Jumaat.

Sementara menunggu isteri tersayang pulang dari Sekolah Menengah Setiawangsa saya dan anakanda kesayangan berkemas apa yang patut untuk segera balik kampung sebab hari Jumaat Malam Sabtu akan berlangsung majlis Akad Nikah anakanda saudara Masniza dengan pasangannya Hamdan.. Berlangsung di Masjid Kuala Dulang.

Jam 5.00 petang isteri tersayang tiba di rumah, maka kami pun mula bertolak dari Kuala Lumpur menuju Jelebu Negeri Sembilan. Keluar sahaja ke lebuh MRR2 laluan telah mulai sesak, sabar sahaja la. Menyusur ke Jalan Ampang demikian juga, bersabar sahaja lebih baik. Mujur kesesakan hanya sampai di persimpangan Taman Kosas sahaja. Selepas itu kami sekeluarga memandu dengan cermat dan hati-hati walau jalan agak lancar kerana hujan gerimis menjadikan jalan basah dan licin. Biarlah lambat asal selamat tiba di Jelebu nanti.

Jam 7.00 malam selamat tiba di Jelebu, terus mandi untuk menunaikan solat Maghrib. Selesai solat kami minum minuman panas dan sedikit kueh raya buat alas perut yang kosong dan bersiap-siap ke Masjid Kuala Dulang untuk acara akad nikah anakanda Masniza. Alhamdulillah, majlis berjalan dengan selamat, seterusnya solat Isya' dan bertolak ke rumah Abang Ngah untuk majlis doa selamat. Acara akhir malam itu ialah jamuan makan malam. Alhamdulillah semuanya berlangsung seperti dirancang.

Jam 1.15 saya sekeluarga pulang ke kampung durian gasing untuk tidur dan menghilangkan lelah sebab esoknya Majlis Perkahwinan anakanda Mazniza dan anakanda Hamdan akan dilaksanakan di rumah Abang Ngah.

No comments: