...seandainya ibubapamu marah padamu kerana kesilapan yang dilakukan olehmu, maka marahnya ibubapamu adalah bagaikan baja bagi tanam tanaman....

Wednesday, March 11, 2009

bajet rangsangan ekonomi...

Itulah topik hangat semalam dan hari ini.

Bagi saya ia perkara biasa sahaja. Tiada yang menariknya. Mungkin saya bukan orang ekonomi dan tidak peka pada ekonomi semasa.

Namun saya menjana ekonomi dengan cara saya sebagai 'orang kecil' sejak sintom-sintom krisis ekonomi muncul. Namun cukup bagus dan selesa walau dalam ekonomi gawat.

Caranya? mengamalkan prinsip ekonomi yang dibawa Junjungan Besar Rasulullah SAW. Mungkin kalau semua orang Malaysia lakukan seperti apa yang saya lakukan.. BAJET RANGSANGAN EKONOMI ini rasanya tak perlu!

Walau apa pun saya hargai inisiatif Kerajaan kita... harap BAJET RANGSANGAN EKONOMI ini dapat membendung SUNAMI SOSIAL yang mula menyula masyarakat negara kita!

No comments: