...seandainya ibubapamu marah padamu kerana kesilapan yang dilakukan olehmu, maka marahnya ibubapamu adalah bagaikan baja bagi tanam tanaman....

Friday, May 30, 2008

TAK HABIS MAKAN SEJUTA KETURUNAN

Tajuk yang bagus untuk dibincang dan diketengahkan walau isu ini timbul sejak zaman penjajah ENGGER-RISS, namun hingga kini tak pernah selesai. Sama juga macam isu negara YAHH-UDDEEE.

Isu ini sebenarnya boleh selesai sejak lama dahulu, kalau hendak, macam kita hendak merdeka, mesti dapat. Kita dah merdeka lebih 50 tahunkan?

Sebenarnya ada pihak yang tak hendak perkara ini selesai sebab ia akan jadikan pihak itu PAPA KEDANA SELURUH KETURUNAN!

Zaman Kolenial DASAR PECAH PERINTAH ini memberi laba kepada keturunan QUEEN dan orang-orang besarnya yang dipanggil LORD.

Zaman Pasca Merdeka DASAR PECAH PERINTAH ini diwarisi pemakaiannya oleh orang tempatan yang mendapat acuan ENGGER-RISS dan YAHH-UDDEEE. Tengok saja laba yang mereka kumpulkan TAK HABIS MAKAN SEJUTA KETURUNAN!

## Walau mereka makan tak habis tapi kita yang hidup sederhana ni usahlah heran... sebab LABA YANG MEREKA KUMPULKAN secara salah itu akan menjadi UNGGUN API yang membakar mereka di Akhirat kelak.

## Janganlah kita ralat, dunia ini pinjaman saja. Kenikmatan di dunia ini hanya 1% sahaja, 99% lagi akan dinikmati di akhirat.

Yang penting kita tahu diri kita siapa, asal-usul kejadian kita bagaimana. Bersyukurlah dengan apa yang kita ada, sesungguhnya itulah yang terbaik bagi kita...

No comments: