...seandainya ibubapamu marah padamu kerana kesilapan yang dilakukan olehmu, maka marahnya ibubapamu adalah bagaikan baja bagi tanam tanaman....

Sunday, April 24, 2011

Dari Wawasan 2020 Ke Transformasi Ekonomi Negara

Sebenarnya saya tak fahan apa itu wawasan 2020, sebab untuk jawapan yang sebenarnya kena tunggu tahun 2020. Kini tahun 2011 jadi kena tunggu 9 tahun lagi. Sembilan tahun lagi umur saya dah 59 tahun.. tak tahulah sempat atau tidak mengetahui erti Wawasan 2020 itu secara tuntas.

Dalam keadaan saya terawang-awang tentang Wawasan 2020, diperkenal pula dengan Transformasi Ekonomi Negara. Saya akui kabur dan sifar maklumat makna "untuk mentransformasi ekonomi negara". Setelah umur menginjak 50 tahun kini rupanya saya belum disentuh oleh arus transformasi ekonomi negara..

No comments: